Frågor och Svar 

Hur söker man lägenhet?
Registrera dig via vår hemsida. Du får då ett kundnummer och en pinkod som du använder för att logga in med. Därefter kan du söka bland våra lediga objekt och själv göra din intresseanmälan. Har du inte tillgång till dator kan du ringa vår kundtjänst.

Hur fungerar bostadsuthyrningen?
Uppsagda lägenheter läggs på lägenhetsuthyrningen där det ligger i en vecka och kötiden avgör vilka som får erbjudande.

Kan jag överlåta min kötid till någon annan?
Nej, kundnumret är personligt och får inte överlåtas.

Jag hittar inte min hyresavi. Vad gör jag?
Kontakta oss på telefon nr 0290- 77 18 31 för en ny avi eller använd vårt bankgiro nr 216-6684. Glöm inte att skriva OCR nr, detta hittar du under ”Mina betalningar” .

Kan jag betala hyran via autogiro?
Kontakta oss genom att ringa 0290-77 18 31

Jag vill säga upp min lägenhet, hur gör jag?
Bostadsförmedlingen sköter alla uppsägningar. Du säger upp lägenheten på ditt giltiga hyreskontrakt. Ta med det och kom till oss. Viktigt att komma ihåg är att i hyreslagen står det att uppsägningstiden är tre kalendermånader förutom vid dödsfall och lägenheter med ungdomsrabatt som har 1 månads uppsägningstid. Uppsägningen räknas från den sista dagen i den månad du säger upp. Exempel: Du säger upp 4 mars, uppsägningstiden räknas då från den sista mars till den sista juni. Din uppsägningstid är tre kalendermånader.

Mina grannar stör mig med högt tv ljud och höga skrik, vad gör jag?
Dagtid gör du en felanmälan, telefonnummer finns i trapphuset. Utanför kontorstid ringer du vår jour på telefonnummer 026-1038 00.